KABUL EDİLEN SINAVLAR
Uluslararası Sınavlar/ Diplomalar |
Ön Lisans ve Lisans Eğitim Programlarında Asgari Koşullar |
International Baccalaureate (IB) |
Ön Lisans: International Baccalaureate diploma programından en az 28 puana sahip olmak. Lisans: Tıp, Diş Hekimliği ve Eczacılık Programları için, International Baccalaureate diploma programından 45 üzerinden en az 35 puana sahip olmak. Bunların dışında alan lisans programları için 45 üzerinden en az 30 puana sahip olmak. |
Türkiye Yurt Dışından Öğrenci Kabul Sınavı (TR-YÖS) |
500 puan üzerinden en az 400 puana sahip olmak. |
Uluslararası Bilim Olimpiyatları |
Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK)’nun tanıdığı ve katıldığı uluslararası bilim olimpiyatlarından altın, gümüş veya bronz madalya almış olmak. |
Ülke |
Lisans Programlarına Başvurma Şartları |
Ön Lisans Programlarına Başvurma Şartları |
ABD |
ACT Sınavı
Tıp Fakültesi, Diş Hekimliği için 36 tam puan üzerinden en az 33, Mühendislik, Mimarlık, Eczacılık Fakülteleri için 30, ve Fen Fakültesi Fen Programları, Gazi Eğitim Fakültesi ve diğer Fakülteler için en az 28 puan almış olmak. |
ACT Sınavı
Sağlık Hizmetleri MYO, Teknik Bilimler MYO ve Bilgisayar Programcılığı programları için 36 tam puan üzerinden 22, diğer programlar için en az 20 puan almış olmak. |
Avusturya |
Merkezi Lise Bitirme (Matura / Reifeprüfung) sınavından 5 üzerinden en fazla 2,5 puan almış olmak. |
Merkezi Lise Bitirme (Matura / Reifeprüfung) sınavından 5 üzerinden en fazla 3 puan almış olmak. |
|
Lise Diploması (Secondary School Leaving Certificate - Habilitacao Literarias) not ortalaması 20 üzerinden en az 16, ayrıca başvurulan programla ilgili konuların notları 20 üzerinden en az 16. |
Lise Diploması (Secondary School Leaving Certificate - Habilitacao Literarias) not ortalaması 20 üzerinden en az 13, ayrıca başvurulan programla ilgili konuların notları 20 üzerinden en az 13. |
|
Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az %90. |
Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az % 70. |
|
Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az %90. |
Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az % 70. |
|
AL ve ASL sınavlarında, başvurulan programla ilgili konuda birisinden en az A notu alınmış iki A seviyesi (Advanced Level); ayrıca, A seviyesi notlarında A* = 140, A = 120, B = 100, C = 80 olarak ve A seviyesi konularından farklı AS seviyesi (Advanced Subsidiary Level) notlarında bu puanların yarısı alınarak hesaplanacak en az 320 toplam puan. |
AL ve ASL sınavlarında, başvurulan programla ilgili konuda birisinden en az B notu alınmış iki A seviyesi (Advanced Level); ayrıca, A seviyesi notlarında A* = 140, A = 120, B = 100, C = 80 olarak ve A seviyesi konularından farklı AS seviyesi (Advanced Subsidiary Level) notlarında bu puanların yarısı alınarak hesaplanacak en az 280 toplam puan. |
Burkina Faso |
Bakalorya sınavında (The Baccalauréat de l'Enseignement du Second Degré) en az 14 puana sahip olmak |
Bakalorya sınavında (The Baccalauréat de l'Enseignement du Second Degré) en az 12 puana sahip olmak |
|
Merkezi Üniversite Giriş Sınavında (Gaokao) başvurulan programın puan türünde 750 üzerinden en az 500 puan veya 12 yıllık lise diploması (Senior Secondary School Certificate) notu en az %85. |
Merkezi Üniversite Giriş Sınavında (Gaokao) başvurulan programın puan türünde 750 üzerinden en az 450 puan veya 12 yıllık lise diploması (Senior Secondary School Certificate) notu en az %70. |
|
Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az %90. |
Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az %70. |
|
“West African Examination Council– (International) Senior School Certificate Examination (WAEC – SSCE)” sınavının, üçü başvurulan programla ilgili olmak üzere, beş konusundan toplam en fazla 15 puan. |
“West African Examination Council– (International) Senior School Certificate Examination (WAEC – SSCE)” sınavının, üçü başvurulan programla ilgili olmak üzere, beş konusundan toplam en fazla 21 puan. |
|
"Korea Institute of Curriculum & Evaluation (KICE)" tarafından yapılan "College Scholastic Aptitude Test (CSAT)" sınavının başvurulan program ile ilgili dalından 800 üzerinden en az 500 standart puan. |
"Korea Institute of Curriculum & Evaluation (KICE)" tarafından yapılan "College Scholastic Aptitude Test (CSAT)" sınavının başvurulan program ile ilgili dalından 800 üzerinden en az 400 standart puan. |
Gürcistan |
Gürcistan Lise Diploması‘nda (Attestat o Srednem (Polinom) Obshchem Obrazovanii ) en az 4 ortalamaya sahip olmak |
Gürcistan Lise Diploması‘nda (Attestat o Srednem (Polinom) Obshchem Obrazovanii ) en az 3 ortalamaya sahip olmak |
Hırvatistan |
Hırvatistan Matura’dan en az 4 ortalamaya sahip olmak |
Hırvatistan Matura’dan en az 3 ortalamaya sahip olmak |
|
2018-2019 Akademik yılından önce liseden mezun olan adaylar için: Dörtyıllık lise eğitimi sonunda verilen merkezi bitirme sınavı (Dabiristan) ortalaması ve Üniversite Öncesi Eğitimi (Pishdaneshgahi) bitirme notu Tıp Fakültesi, Diş Hekimliği Fakültesi ve Eczacılık Fakültesi için 20 üzerinden en az 18, diğer fakülteler için 20 üzerinden en az 17. 2018-2019 ve sonraki akademik yılından sonra liseden mezun olan adaylar için: 12. Sınıf mezuniyet ortalaması Tıp Fakültesi, Diş Hekimliği Fakültesi ve Eczacılık Fakültesi için 20 üzerinden en az 18, diğer fakülteler için 20 üzerinden en az 17. |
2018-2019 Akademik yılından önce liseden mezun olan adaylar için: Dört yıllık lise eğitimi sonunda verilen merkezi bitirme sınavı (Dabiristan) ortalaması ve Üniversite Öncesi Eğitimi (Pishdaneshgahi) bitirme notu 20 üzerinden en az 16. 2018-2019 ve sonraki akademik yılından sonra liseden mezun olan adaylar için: 12. Sınıf mezuniyet ortalaması 20 üzerinden en az 16.
|
İsveç |
4 yıllık lisans eğitimine geçiş imkânı tanıması koşuluyla, lise bitirme diplomasında başvurulan programla ilgili konuların her birinden en az C notu almış olmak. |
2 yıllık lisans eğitimine geçiş imkânı tanıması koşuluyla, lise bitirme diplomasında başvurulan programla ilgili konuların her birinden en az D notu almış olmak. |
|
Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az % 90. |
Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az % 70. |
KKTC |
GCE A Level Lisans programına başvurularda GCE A Level sınavından alınan üç dersin notuyla başvuru yapılır. Bu derslerin en az ikisi başvuru yapılacak alanla ilişkili olmalıdır. Üçüncü ders alan dışı olabilir. Müracaatta kullanılan derslerin notunun ikisinin en az A olma şartı vardır. Üçüncü dersten ise en az B notu alma şartı aranır.
TR YÖS 500 puan üzerinden en az 400 puana sahip olmak.
|
GCE A Level Ön lisans programına başvurular GCE A Level sınavından alınan üç dersin notuyla başvuru yapılır. Bu derslerin en az ikisi başvuru yapılacak alanla ilişkili olmalıdır. Üçüncü ders alan dışı olabilir. Müracaatta kullanılan derslerin notunun ikisinin en az B düzeyinde olmalıdır. TR YÖS 500 puan üzerinden en az 400 puana sahip olmak.
|
|
Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az % 90. |
Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az % 70. |
|
“West African Examination Council– (International) Senior School Certificate Examination (WAEC – SSCE)” sınavının, üçü başvurulan programla ilgili olmak üzere, beş konusundan toplam en fazla 15 puan. |
“West African Examination Council– (International) Senior School Certificate Examination (WAEC – SSCE)” sınavının, üçü başvurulan programla ilgili olmak üzere, beş konusundan toplam en fazla 21 puan. |
|
Lübnan Bakalorya (General Secondary Education Certificate) sınavının, başvurulan programla ilgili olmak üzere, Temel Bilimler (General Sciences) ve Yaşam Bilimleri (Life Sciences) dallarında 20 üzerinden en az 16, diğer dallarda 20 üzerinden en az 13. |
Lübnan Bakalorya (General Secondary Education Certificate) sınavının, başvurulan programla ilgili olmak üzere, Temel Bilimler (General Sciences) ve Yaşam Bilimleri (Life Sciences) dallarında 20 üzerinden en az 14, diğer dallarda 20 üzerinden en az 12. |
Norveç |
Norwegian Upper Secondary School Leaving Certificate’dan 6 üzerinden en az 4.00 puan almış olmak. |
Norwegian Upper Secondary School Leaving Certificate’dan 6 üzerinden en az 3 puan almış olmak. |
|
Ruanda AGSCE (Rwanda Advanced General Secondary Certificate Examination – RAGSCE) sınavının AL (Advanced level) “principal” seviyesinde en az üç konusundan geçmiş ve ayrıca, bunlardan başvurulan programla ilgili iki konudan en az A notu almış olmak. |
Ruanda AGSCE (Rwanda Advanced General Secondary Certificate Examination – RAGSCE) sınavının AL (Advanced level) “principal” seviyesinde en az üç konusundan geçmiş ve ayrıca, bunlardan başvurulan programla ilgili iki konudan en az B notu almış olmak. |
|
“West African Examination Council– (International) Senior School Certificate Examination (WAEC – SSCE)” sınavının, üçü başvurulan programla ilgili olmak üzere, beş konusundan toplam en fazla 15 puan. |
“West African Examination Council– (International) Senior School Certificate Examination (WAEC – SSCE)” sınavının, üçü başvurulan programla ilgili olmak üzere, beş konusundan toplam en fazla 21 puan. |
|
Sri Lanka GCE-AL (Sri Lanka G.C.E Advanced Level) sınavından, başvurulan programla ilgili üç konudan en az ABB notları almış olmak. |
Sri Lanka GCE-AL (Sri Lanka G.C.E Advanced Level) sınavından, başvurulan programla ilgili üç konudan en az BBC notları almış olmak. |
Sudan |
Sudan Lise Diplomasında (Sudan School Certificate) en az %90 ortalamaya sahip olmak |
Sudan Lise Diplomasında (Sudan School Certificate) en az %70 ortalamaya sahip olmak |
|
Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az % 90. |
Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az % 70. |
Togo |
Bakalorya sınavında (The Baccalauréat de l'Enseignement du Second Degré) en az 14 puana sahip olmak |
Bakalorya sınavında (The Baccalauréat de l'Enseignement du Second Degré) en az 12 puana sahip olmak |
Türkiye |
Lise eğitimini Türkiye’de Milli Eğitim Bağlı ortaöğretim kurumlarında tamamlayan yabancı uyruklu öğrenciler için bu ekte yer alan uluslararası sınavlardan birinden gerekli asgari puanı almış olmak |
Lise eğitimini Türkiye’de Milli Eğitim Bağlı ortaöğretim kurumlarında tamamlayan yabancı uyruklu öğrenciler için bu ekte yer alan uluslararası sınavlardan birinden gerekli asgari puanı almış olmak |
Türkmenistan |
Türkmenistan Lise Diplomasında en az 4 ortalamaya sahip olmak. |
Türkmenistan Lise Diplomasında en az 3 ortalamaya sahip olmak. |
Umman |
4 yıllık lisans eğitimine geçiş imkânı tanıması koşuluyla, Bakalorya/Genel Lise Bitirme Sınavı/Matura/Genel Lise Diploması gibi adlandırılan lise bitirme belgelerinden birine en az %90 başarı ile sahip olmak. |
2 yıllık lisans eğitimine geçiş imkânı tanıması koşuluyla, Bakalorya/Genel Lise Bitirme Sınavı/Matura/Genel Lise Diploması gibi adlandırılan lise bitirme belgelerinden birine en az %70 başarı ile sahip olmak. |
Yemen |
Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az % 90 başarı ortalamasına sahip olmak. |
Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az % 70 başarı ortalamasına sahip olmak. |
Yunanistan |
Yunanistan Lise Diploması genel not ortalamasında en az 14 puana sahip olmak |
Yunanistan Lise Diploması genel not ortalamasında en az 12 puana sahip olmak |
Avustralya Belarus Belçika Çek Cumhuriyeti Danimarka Estonya Güney Afrika İspanya İsviçre İtalya Japonya Kanada Karadağ Kosova Letonya Litvanya Macaristan Polonya Portekiz Sırbistan Slovakya Yeni Zelanda |
4 yıllık lisans eğitimine geçiş imkânı tanıması koşuluyla, Bakalorya/Genel Lise Bitirme Sınavı/Matura/Genel Lise Diploması gibi adlandırılan lise bitirme belgelerinden birine en az %90 başarı ile sahip olmak.
|
2 yıllık ön lisans eğitimine geçiş imkânı tanıması koşuluyla, Bakalorya/Genel Lise Bitirme Sınavı/Matura/Genel Lise Diploması gibi adlandırılan lise bitirme belgelerinden birine en az %70 başarı ile sahip olmak.
|
Görüş, istek ve değerlendirmelerinizi bize iletin.