GENEL ESASLAR
24.04.2010 tarih ve 27561 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik”in 7. maddesinin 2. fıkrasında yer alan “Yatay geçiş başvurularının değerlendirilmesinde kullanılacak olan kriterler ve yatay geçiş için gereken asgari koşullar, üniversite senatolarınca belirlenir.” hükmü uyarınca, Üniversitemize kurumlar arası yatay geçiş başvurusunda bulunacak öğrencilerin aşağıda belirtilen kriterleri ve asgari koşulları sağlaması gerekmektedir.
10. Yatay geçiş başvuru sonuçları (asıl ve yedek öğrenci isim listesi), kesin kayıt tarihleri ve kayıt için gerekli belgeler ÖİDB resmî internet sitesinde ilan edilir. Öğrenciye ayrıca yazılı bildirim yapılmaz, başvuru evrakı iade edilmez.
11. Başvurular sadece Ön Lisans Programları 1. sınıf ikinci yarıyılına yapılabilir.
12. Öğrenci, eğitim-öğretim süresi dolduğu takdirde katkı payı/ öğrenim ücreti ödemekle yükümlüdür.
13. Yatay geçiş ile Üniversitemize kayıt hakkı kazanan öğrencinin önceki kurumunda harcamış olduğu eğitim-öğretim süresi, öğrenim süresine dâhil edilir. Toplam süre, Kanun’la belirlenen süreleri aşamaz. Hazırlık sınıfında geçirilen süre öğrenim süresine dâhil değildi.
ÖZEL DURUMLAR
Yurtdışında devlet hizmetinde görevli anne babasının görevinin sona ermesi, işçi anne babanın yurda kesin dönüşü veya Türkiye’de hizmet görmekte olan yabancı diplomatların çocuklarının yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarından; Üniversitemize yatay geçiş başvurularında aşağıdaki şartlar aranır.
1- Kamu kurum ve kuruluşlarında asli ve sürekli kamu hizmetlerinde görevlendirilenlerin, sürekli olarak yer değiştirmeleri nedeniyle Ankara’ya atanmaları halinde, kendileri, bakmakla yükümlü oldukları eş ve çocuklarının başvurularında;
a) Yurtdışındaki yükseköğretim kurumlarından yatay geçiş başvurusunda bulunacak öğrencilerin öğrenim gördüğü yükseköğretim kurumunun YÖK tarafından tanınması, Üniversitemizin belirlediği akademik başarıyı ve Gazi Üniversitesi Yurt Dışından Öğrenci Kabulü Yönergesinde belirtilen kabul koşullarını sağlaması gerekir.
b) Değerlendirme işlemi, aşağıda yer alan formül ile hesaplanan DEP’e göre yapılır.
DEP= [(Z/Y)×AGNO]
Z= Öğrencinin, Üniversiteye kayıt olduğu yılda almış olduğu merkezî yerleştirme puanı,
Y= Yatay geçiş için başvurulan programın, öğrencinin Üniversiteye kayıt olduğu yıldaki, merkezî yerleştirme taban puanı.
c) DEP’i 3,25 ve üzeri olan adaylar en yüksek puandan en düşük puana doğru sıralanır. DEP’in eşit olması durumunda sırasıyla; AGNO, Z, Z/Y dikkate alınarak en yüksek puanlı öğrenciye öncelik verilir. Tüm ölçütlerde eşitlik söz konusu ise değerlendirme işlemi kura ile yapılır.
2- Yurt dışında devlet hizmetinde görevlendirilmiş olup görevinin sona ermesi sebebiyle Türkiye’ye dönen ailelerin ve Türkiye’ye kesin dönüş yapan işçi ailesi çocuklarının başvurularında;
a) Yurtdışındaki yükseköğretim kurumunda yabancı dil sınıfı hariç en az bir yıl öğrenim görmüş olması ve dönem sonu sınavlarının tamamından başarılı olması,
b) Yurt dışından öğrenci kabul kriterlerinde yer alan uluslararası sınavlardan biri ile yurtdışındaki yükseköğretim kurumuna kabul edilmiş olması ve bu sınav/diploma puanının aynı yıla ait Üniversite programlarına başvuru için gerekli puan kriterini sağlamış olması,
c) Yurtdışında öğrenim görülen yükseköğretim kurumunun Yükseköğretim Kurulu tarafından tanınması gerekmektedir.
3- Türkiye’de görevli yabancı diplomat çocuklarının başvurularında, Üniversitenin yurtdışından öğrenci kabulü kriterlerini sağlama koşulu aranır.
DEĞERLENDİRME
Başvuruların değerlendirilmesi aşağıda yer alan formül ile hesaplanan DEP’e (Değerlendirmeye Esas Puan) göre yapılır.
DEP= [(Z/Y)×AGNO]
Z= Öğrencinin, Üniversiteye kayıt olduğu yılda almış olduğu merkezî yerleştirme puanı,
Y= Yatay geçiş için başvurulan programın, öğrencinin Üniversiteye kayıt olduğu yıldaki, merkezî yerleştirme taban puanı.
DEP’i 3,25 ve üzeri olan adaylar en yüksek puandan en düşük puana doğru sıralanır. DEP’in eşit olması durumunda sırasıyla; AGNO, Z, Z/Y dikkate alınarak en yüksek puanlı öğrenciye öncelik verilir. Tüm ölçütlerde eşitlik söz konusu ise değerlendirme işlemi kura ile yapılır.
GEREKLİ BELGELER
Başvurunun değerlendirmeye alınabilmesi için belirtilen belgelerin son başvuru tarihine kadar teslim edilmesi gerekir. Eksik belgeli başvurular değerlendirmeye alınmaz.
Başvuran öğrencinin ayrılacağı Üniversiteden temin edeceği, eğitimi süresince aldığı bütün dersleri, bu derslerden aldığı notları ve genel not ortalamasını gösteren resmi belge.
İbraz edilecek sınav sonuç belgesinin altında ‘sonuç belgesi kontrol kodu’bulunmalıdır.
Not: Uçak Teknolojisi Programına başvuruda bulunacak adayların, Sağlık Raporu ve Adli Sicil Belgelerini yüklemeleri gerekmektedir.
AGNO ile Kurumlar Arası Yatay Geçiş Kontenjanları İçin Tıklayınız.
BAŞVURU ŞEKLİ
Online Başvurular İçin (07-08 Şubat 2022 Tarihlerinde) Aşağıdaki Adresi Tıklayınız.
BAŞVURU TAKVİMİ
2021-2022 Eğitim-Öğretim Bahar Yarıyılı
Kurumlar Arası Yatay Geçiş Başvuru Takvimi
Başvuru Tarihleri |
|
Başlangıç |
Bitiş |
07/02/2022 |
08/02/2022 |
SONUÇLARIN İLANI VE KAYIT TAKVİMİ
2021-2022 Eğitim-Öğretim Bahar Yarıyılı
Kurumlar Arası Yatay Geçiş Sonuçlarının İlan ve Kayıt
Takvimi
|
Başlangıç |
Bitiş |
Sonuç İlan Tarihi |
14.02.2022 |
|
Kesin Kayıt Tarihi |
15.02.2022 (10:00-16:00) |
16.02.2022 (10:00-15:00) |
Sonuç İlan Tarihi (1. ve 2. Yedek) |
16.02.2022/16:00 |
|
Kesin Kayıt Tarihi (1. Yedek) |
17.02.2022/10:00 |
17.02.2022/12:00 |
Kesin Kayıt Tarihi (2. Yedek) |
17.02.2022/13:00 |
17.02.2022/15:00 |
Sonuç İlan Tarihi (3. ve 4. Yedek) |
17.02.2022/16:00 |
|
Kesin Kayıt Tarihi (3. Yedek) |
18.02.2022/10:00 |
18.02.2022/12:00 |
Kesin Kayıt Tarihi (4. Yedek) |
18.02.2022/13:00 |
18.02.2022/15:00 |
Görüş, istek ve değerlendirmelerinizi bize iletin.